Als Boekhouder A-Y zal je zelfstandig instaan voor de dagdagelijkse boekhouding en rapportering.
Je overlegt met de Financieel Verantwoordelijke, rapporteert op regelmatige basis en
je staat in voor volgend takenpakket:
Taken:
- Leveranciersadministratie: inboeken van aankoopfacturen en creditnota’s en voorbereiden betalingen
- Verwerken financiële verrichtingen
- Kasplanning verkoop nieuwe voertuigen
- Debiteurenopvolging
- Opmaken van BTW- en intracommunautaire aangiften
- Opmaken en verwerken van voorraadlijsten
- Voorbereiding en opstelling van tussentijdse resultaten
- Voorbereiding van de jaarafsluitingen
- Afwerken jaarafsluitingen met externe accountant/revisor
- Rapportering maandcijfers naar de invoerder
Wij bieden U
Groep Felix is een succesvol en dynamisch familiebedrijf. De oprechte interesse in de behoefte van de klant en een absolute wil om de best mogelijke service te bieden, maakt ons bedrijf tot de referentie in de sector. Felix biedt je een vaste, gevarieerde en uitdagende job. Bij Groep Felix maak jij het verschil!
We bieden je:
- Een gevarieerde job in een aangenaam en dynamisch team.
- Een persoonlijk opleidingstraject met een coach en voldoende evaluatiemomenten.
- Blijvende coaching en bijscholing zowel intern als extern.
- Een salarispakket bestaande uit een vast loon.
- Weekrooster van 40u met 12 betaalde ADV dagen
Profiel
Je bent:
- Punctueel, hecht veel belang aan nauwkeurigheid en werkt resultaatgericht.
- Communicatief en spontaan in omgang.
- In staat om te gaan met de complexiteit van meerdere bedrijven die als groep werken.
- Flexibel, hands-on, leergierig en staat open voor nieuwe technologieën.
- Vlot met de MS Office Pakketten
Je hebt:
- Relevante werkervaring in een boekhoudkundige functie.
- Een diploma Prof. bachelor Accountancy – Fiscaliteit of Master TEW/Handelsingenieur
Jobgerelateerde competenties
- De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
- De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
- De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
- De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
- Domein: Leveranciersboekhouding
- Domein: Klantenboekhouding
- De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
- De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboekenDe afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren
- Opvolgen van: Budget
- Commissielonen berekenen De commerciële resultaten controleren en verantwoorden
- Bestellingen plaatsen overeenkomstig de aankoopcontracten en toezien op de kwaliteit van de ontvangen producten
Persoonsgebonden competenties
- Verantwoordelijkheid
- Resultaatgerichtheid
- Digitaal denken
- Zelfstandigheid
$ads={1}